tirsdag 19. mai 2015

Underveisinspirasjon med DT Cornelia

I Sverige firar vi våra studenter med dunder och brak. Att sluta gymnasiet – att ”ta studenten” – är ett stort steg i livet och det festas och firas på alla upptänkliga sätt. Och att studenten ska ha både kort och presenter är en självklarhet, förstås.

Här har jag gjort ett box-kort till en blivande student. Tjejen har gått Naturbruksprogrammet med inriktning Häst, då det är hennes stora intresse.
Kortet ser ut som en ask på utsidan. Lila är mottagarens favoritfärg så jag har använt lila cardstock som bas.

Jag klädde dock utsidan med ett fotomönstrat papper (bild på det kommer längre ner i artikeln) och då det pappret hade text som råkade gå ”runt hörnet” på boxen så skrev jag även ”Student 2015” så att den texten fortsatte runt hörnet. Bokstäverna är utstansade med ett QK-alfabet.

Uppe på locket har jag en stämpel med studentmössemotiv och en text. Blått och gult som svenska flaggan är tradition, så blommorna fick ha de färgerna här.

När man tar av locket ser boxen ut såhär. Bandet runtom håller fortfarande ihop kortet…

… men när man knyter upp bandet faller kortet ut och blir helt platt, såhär.  Insidan är mycket personlig med namn, programförkortningen (NB3), hästpapper och foto på mottagaren. Egentligen tycker jag att det känns lite plottrigt och ”för mycket” men allt skulle vara med på något sätt och då fick det bli såhär.

Alla stämplar är stämplade på akvarellpapper och färglagda med tombowspennor, som fungerar likadant som distress markers.

Det finns såklart också plats att skriva vem kortet är ifrån!

Och såhär ser kortets utsida ut när man har vikt upp kortet. Det här pappret har jag haft liggande hur länge som helst och jag har inte haft en aning om hur jag någonsin skulle kunna använda det. Men här blev det ju helt perfekt, faktiskt.

Ja, som sagt var... det här kortet är till en svensk student... vad firar DU?!
Alla bidrag på temat "feiring" är välkomna i månadens utmaning, som du hittar HÄR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar